vrijdag 11 maart 2011

Update


Nieuwe foto's met details van overbrenging, omheining op het vlot en berekeningen.

We beginnen met de berekeningen.
Uit de berekeningen hebben we afgeleid dat een diepgang van 15cm eerder onrealistisch is. Hierdoor zouden de afmetingen van de het vlot zo groot worden dat men eerder van een brug dan van een vlot spreekt. We hebben namelijk berekend dat met een diepgang van 15cm het vlot met afmetingen 2m*3m ruwweg 880 kg kan dragen. We hebben dan nog ongeveer 400kg marge. Dit zou slecht zijn voor de stabiliteit aangezien er zo goed als evenveel gewicht boven als onderwater te vinden is.

Mogen we echter de diepgang naar 30cm brengen dan kunnen we al 1765 kg dragen, dit geeft ons 1365kg voor het vlot, waardoor we veel meer gewicht onder water kunnen brengen. Dit zou de stabiliteit aanzienlijk verbeteren.

De overbrenging.
Als overbrenging hebben we besloten op een ketting systeem waarbij er aan weerszijden van de oever de mogelijkheid is om het vlot binnen te halen. Op het vlot zelf zit er aan beide kanten een ketting die naar de oever loopt.

Als de boot naar de oever wordt gebracht door een gebruiker zal deze ketting oprollen in een compartiment in de romp van het vlot.

Het oprollen van de ketting door de gebruiker zal gebeuren door middel van een hendel en een tandwiel overbrenging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten