maandag 21 maart 2011

Cad- tekeningen

We hebben het vlot een uitgewerkt met onze basiskennis van het programma. Op dez manier hopen we nog enkele dingen duidelijk te kunnen maken.







































De aluminium "bak". Deze is het drijvend vermogen van ons voetveer. Natuurlijk word deze gelakt in een natuurkleur. deze is max 2m80 lang en 1m90 breed. De hoogte is 30 cm.











Een holle aluminium bak zal natuurlijk niet stevig genoeg zijn. Daarom zullen er verstevigingen nodig zijn. enkele mogelijkheden:
















De bovenplaat is betonplex. Hierin word de vorm van de antislipmat uitgefreesd. De plaat (platen) is (zijn samen) 5 cm dik








de antislipmat heeft nog geen vaste afmetingen. Daarover kan vrij gekozen worden. Wij zouden deze wel niet over de volledige grote nemen. Zo worden de mensen visueel verplicht om richting het midden van het vlot te staan.










Al de paaltjes hebben een afronding van boven en de hoogtes zijn 1m20, 1m10, 1m , 0.9m. Tussen ieder paaltje is er 10 cm plaats.
















Voor het touw te geleiden worden in elke paal 2 gaten geboord. het hoogste gat staat op 1m20 hoog. het onderste staat 10 cm lager. Indien het hout te veel zou schuren op het touw, brengen we er een kunststof buisje in aan.












Het touwsysteem bestaat uit 1 lang touw. Waar het vastzit aan de boot, zouden we het vastmaken door op de oude "scoutsmanier" er een dikke knoop in te leggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten