zaterdag 19 maart 2011

Bouw maquette dag 2, 3 en 4

Afgelopen dagen hebben we flink gewerkt om onze maquette en mechanisme te maken.
Er zijn hier en daar nog kleine wijzigingen doorgevoerd.
Ook hebben we het materiaal uiteindelijk beslist.
De voetveer zelf wordt gemaakt van roestvast staal met een bovenlaag van gebogen houten planken ( met groef tegen slip), die dezelfde buiging volgen als de volledige vorm van het vlot.
Het zelfde wordt gedaan met de opstap pontons aan elke kant van het water.

De foto's geven chronologisch weer wat we gedaan hebben de afgelopen 3 dagen.


Aanstaande maandag worden de laatste kleine details nog toegevoegd en zal er een laatste blogpost volgen met bijhorende foto's.



































































Het mechanisme zoals hier te zien is, heeft meerdere functies in 1.

Doordat de verticale balk met de 2 kleine wieltjes ( waar nog gewichten aan komen te hangen ) onafhankelijk bewegen van de horizontale balk, wordt het touw strak gehouden.
Door dit gewicht wordt het touw in de groef van het grote wiel altijd stevig vastgeklemd waardoor er altijd grip is en het mogelijk wordt om beweging te creëren door middel van de draaiarm.
Door dit losbewegende verticale gedeelte hebben we ook meteen het probleem van stijgend en dalend water opgelost.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten