maandag 21 maart 2011

Laatste wijzigingen en afwerking.

Vandaag is onze voetveer volledig afgewerkt.
Hier onder staan foto's van het uiteindelijk resultaat, maar eerst zullen we ons nog even toespitsen op de laatste wijzigingen.

- Extra kolommen op de voetveer toegevoegd als aangrijpingspunt voor veiligheidstouw aan uiteinden van de boot. Ook dienen ze tevens als verbeterings/veiligheidspunt voor de kabel. De boot kan minder snel rond zijn verticale as draaien en de kabel gaat geen gevaarte meer vormen doordat het tot buiten de voetveer op een vast punt wordt gehouden, en niet meer in de wilde weg kan schommelen binnenin de voetveer.
- We hebben in het mechanisme op de voetveer 150KG ( 75kg aan elke kleine katrol) aan gewicht toegevoegd zodat het zwaartepunt in het midden verbeterd wordt. Dit gewicht is tevens ookveel groter dan het gewicht van de kabel anders heeft het mechanisme om de kabel strak te houden weinig effect.



Mechanisme op ware grootte.

Uiteindelijke voetveer maquette.

Laatste detail toevoegingen ( kolom, stabiliteit door touw en veiligheidstouw)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten