dinsdag 22 maart 2011

01/03/2011

Omdat het vlot een grote draagkracht nodig had, moest er een goed systeem zijn om het vlot te laten drijven.

De belangrijkste factoren zijn daarvoor gewicht en draagoppervlak. Om het draagoppervlak te vergroten hebben we de vorm van het vlot en de pontons aangepast. De pontons krijgen onderaan een grotere hoek,. Deze hoek is de supplementaire hoek van de hoek die het vlot krijgt. Zo past het vlot perfect onder het ponton en is er geen gat tussen de twee.

Onderaan het vlot en de pontons komen er grote tanks, die lucht bevatten. Afhankelijk van het gewicht van het vlot en de pontons, moet de tank een groter contactoppervlak met het water hebben. Voor de tanks is het van belang dat het oppervlak groot is, maar de hoeveelheid lucht is van minder belang. In tegenstelling tot wat we dachten zou perslucht geen meerwaarde hebben in de tank. Hierdoor zou het geheel meer wegen, en zou het vlot niet hoger, maar lager in het water drijven. Perslucht heeft bijgevolg geen meerwaarde voor de diepgang van het vlot.

Het ponton zal bevestigd worden op 1 paal, die een aantal meter in de grond geslagen kan worden, zodat ze toch stabiel staat in de moerassige ondergrond. Met glijlagers kan het ponton dan omhoog en naar beneden wanneer het water stijgt. Er worden bovenaan de paal afdakjes voorzien, zodat de pontons niet glibberig worden door regen en mosvorming


.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten