maandag 7 maart 2011

Deze week zijn we weer verder gegaan met het verder uitwerken van ons mechanisme.
We hebben onder andere de maten bepaald voor zowel het voortrekkingsmechanisme als de maten voor de voetveer zelf. Ook hebben we nagedacht over onze aanmeer punten aan beide zijden van het water.

Het mechanisme op de boot met de bemating erbij.

De 2 buitenste wieltjes worden voorzien van een gewicht zoals in een eerdere post al is laten zien.
Deze wieltjes hangen onafhankelijk van het middelste wiel. Doordat dit los beweegt wordt mede door het gewicht de lijn altijd strak gehouden. Dit is zeer handig als het water stijgt of daalt. De buitenste wieltjes gaan dan omhoog of omlaag omdat het gewicht lager is dan de kracht die het water op het bootje uit oefent om het " op te tillen "
Het gewicht moet wel zwaarder zijn dan minstens de helft van het touw anders is het gewicht aan de wieltjes te verwaarlozen.
Bemating van voetveer+ uitleg over hek,zitje en opstap plateau.
Met deze afmetingen hebben we een opwaartse kracht van minstens 1050 KG bij 15cm diep in het water (gemeten volgens de rechthoek die zich in de vorm bevindt, de 2 kromme zijkanten zijn nog niet meegerekend)

Opstapplatform, deels bemat en uitleg erover.

Vanaf nu beginnen we met het maken van ons schaal 1:10 model en verfijnen we de laatste details. Ook volgt volgende week de materiaalkeuze voor alles.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten