dinsdag 17 mei 2011

Cross-boll





Mik en ik gaan een tennisbal-kannon maken volgens het principe van een kruisboog, Thuis heb ik ook een kruisboog maar de boog zelf kunnen we niet grbuiken omdat het uit 1 geheel bestaat en het gat dat in het midden van de boog zit alleen groot genoeg is voor een pijl door te laten en geen tennisbal.
Zo ben ik bij een kennis gegaan die aan boogschieten doet en ik mag 2 latten gebruiken en een pees van hem gebruiken.

Doordat de booglatten op de juiste manier moeten gepositioneerd worden daarom heb ik een booghouder ontworpen die we op ons frame kunnen monteren.
(frame:rood)




Het frame zal bestaan uit 2 platen die tussenin verbonden zijn door houtenblokjes, ertussen gelijmt en gevezen zodat het een sterke basis vormt want het zou kunnen als we overtuigtzijn van de sterkte van onze constructie dat we er een compititieboog zullen op monteren.



booghouder:











de booghouder komt vooraan op het frame dmv houtvijzen, het onderdeel word volledig gmaakt uit eik of beuk , wat een stevige houtsoort is die ervoor kan zorgen dat het gheel stevig genoeg is voor de compititiebogen te monteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten