Ons vlot willen we met kabels onderaan het vlot vast maken aan de pontonnen. Door die kabels krijgt het vlot stabiliteit. Voor het hoogteverschil te overbruggen zullen we voor een soort paalensysteem met vlotters kiezen, dit zorgt ervoor dat wanneer het water stijgt, alles mee gaat naar boven.
De beveiliging van het vlot werkt met een systeem van gesloten deuren. Als de deur open is zal er een soort pin in het tandwiel schieten en ervoor zorgen dat het niet meer mogelijk is om aan het wiel te draaien. Als men de deur sluit zal die pin weggehaald worden, dus wordt het mogelijk om te draaien aan het wiel. Zo zijn we zeker dat het vlot niet in werking zal treden als de deur open is.
Omdat het vlot een maximum mag hebben van 400kg zullen we een systeem voor max. 4 personen of max. 3personen met 3fietsen toelaten. Om dit maximum aan te duiden opteren we voor een soort indicatiesysteem die werkt met een systeem van communicerende vaten.
we zullen soort buis aan het vlot hangen die deels in het water hangt en aanduid als het gewicht, dus het aantal cm's te hoog ligt.
Ook willen we op het vlot hekjes maken met een veer, dat er voor zorgt dat het automatisch gesloten wordt, zodat de deur niet kan blijven open staan voor de veiligheid.
door: Michel Ducaté en Bo Buysschaert
Geen opmerkingen:
Een reactie posten