
Om het balsa aan het plexiglas te kleven moesten we eerst de juiste lijm vinden. Daarom hebben we eerst testjes gedaan om te weten welke lijm er geschikt was voor het plexiglas en het hout samen.

Er was dan nog een probleem hoe we de leuningen stevig recht konden plaatsen op het vlot. Hier hebben we dan gebruik gemaakt van ijzeren palen die in het vlot zijn bevestigd en tegen deze palen komen de leuningen en is het zeer stevig.
In het echte ontwerp wordt het plexiglas vervangen door polycarbonaat. De leuningen zijn 1m20 hoog. Deze hoogte hebben we bepaald via de veiligheidsvoorschriften van een leuning voor een appartement. De volgende stap was dan bekijken hoe de mensen konden zitten. Om het geheel te doen passen hebben we de vorm meegenomen van onze leuningen en achter de bank hebben we een wand geplaatst waar de fietsen achter staan, zo zullen de fietsen niet tegen hen vallen.

De hoogte van de bank is 60 cm hoog en 40 cm breed. We hebben de hoogte bepaald via de gemiddelde hoogte en breedte van een stoel .
De mensen moeten natuurlijk ook van het vlot kunnen stappen. we hebben 2 planken aan elke kan bevestigd. deze planken gaan mee met het water. Zodat wanneer het water hoog staat kan de plank wat naar beneden voor op de steiger en wanneer het water laag staat natuurlijk naar boven op de steiger.



om het vlot te doen bewegen maken we gebruik van een rad. het rad zal er zo uitzien:

de mechanica ervan kan je zien in een vorig bericht, samen met de schetsen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten